Dužnička kriza trese lizing

Bez autora
Dec 21 2011

Parkinzi banaka i lizing kompanija sve su puniji. Mesečno im bude vraćeno više od sto vozila. Cene tih automobila često su niže od tržišnih, jer banke pred kraj godine žele da naplate celokupan iznos koji su uložile u vaš kredit. U tom slučaju, ako se tržišna cena automobila ne poklapa sa računicom banke, vlasnici moraju da doplate razliku.Ugovor se raskida ili voljom obeju strana ili usled neplaćanja ili otežanog plaćanja rata. Kada dođe do povratka predmeta lizinga, on se procenjuje, daje se po toj procenjenoj vrednosti pokušava da se proda.

Dužnička kriza trese lizingBroj vozila koja se vraćaju bankama i lizing kućama ove godine je deset puta veći nego prošle. Dnevno se, u proseku, vraćaju tri do četiri automobila. Mrtva trka između fizičkih i pravnih lica.

Parkinzi banaka i lizing kompanija sve su puniji. Mesečno im bude vraćeno više od sto vozila. Cene tih automobila često su niže od tržišnih, jer banke pred kraj godine žele da naplate celokupan iznos koji su uložile u vaš kredit.

U tom slučaju, ako se tržišna cena automobila ne poklapa sa računicom banke, vlasnici moraju da doplate razliku.

"Ugovor se raskida ili voljom obeju strana ili usled neplaćanja ili otežanog plaćanja rata. Kada dođe do povratka predmeta lizinga, on se procenjuje, daje se po toj procenjenoj vrednosti pokušava da se proda", kaže Vlastimir Vuković, predsednik Udruženja lizing kuća.

"Ukoliko se on ne proda po procenjenoj ceni, tada je obaveza bivšeg vlasnika da razliku između projektovane i prodajne cene nadomeste lizing kući", ističe Vuković.

Od ukupnog broja prodatih automobila, samo deset odsto ove godine kupljeno je na lizing. Pre tri godine ovako je kupljeno čak 80 odsto vozila.

"Interesantno da je najveći broj automobila na lizing prodat 2008. i 2007. godine i da je sad otplaćena trećina vozila. Automobili su pojeftinili 30 odsto, tako da je kupac sad u situaciji da njegov automobil ima daleko nižu tržišnu vrednost nego što je finansijsko zaduženje", rekao je Miloš Petrović iz Udruženja uvoznika automobila i delova.

"I oni se, prostom računicom, sve više odlučuju da im automobil bude oduzet nego da ga dalje otplaćuju", naglasio je Petrović.

Da bi sprečile eventualne tužbe, banke i lizing kuće često raspisuju licitacije ili aukcije na kojima se vozila prodaju po cenama mnogo nižim od onih koje očekuju nosioci lizinga.

Nije retkost da skupi automobil, sa svim dažbinama, u Srbiji bude prodat za dvostruko nižu cenu od one, na primer, u Nemačkoj.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik